سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گواهی ایزو 14001

گواهی ایزو 14001



گواهی ایزو 14001 استاندارد بین‌المللی است که لازمات یک سیستم اثرگذار رئیس محیطی ( EMS ) را معین می‌نماید . این چارچوب چارچوبی را ارایه می کند که یک اداره قادر است به جای پایه‌ریزی نیازمندی‌های همت محیطی , آن را دنبال نماید .

جزء خانواده ISO 14000 در مدیر محیط‌ زیست , ISO 14001 یک استاندارد داوطلبانه است که سازمان‌ها میتوانند به آن سند دهند .

ترکیب آن با دیگر استانداردهای سیستم‌های مدیریتی , اکثر اوقات ISO 9001 , قادر است به دستیابی بیشتر به هدف ها سازمانی یاری دهد .

اداره بین‌المللی استانداردسازی ( ISO ) یک سیستم مدیر زیست‌محیطی را تحت عنوان “ جزو سیستم مدیر مورد به کارگیری برای مدیر جنبه‌های زیست‌محیطی , انجام تعهدات اجابت و فرصت‌ها و فرصت‌ها و فرصت‌ها ” تعریف می نماید .

http://rasacert.ir/%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88-14001/

سیستم رئیس زیست‌ محیطی چه می باشد

 


یک سیستم رئیس زیست‌محیطی , که اکثر وقت ها اورژانس نامیده میشود , متشکل از سیاست‌ها , فرایندها , برنامه‌ها , عملکردها و سابقه است که قانون ها حاکم بر طرز تعامل کمپانی شما با محیط را تعریف می کنند .

این سیستم می بایست متناسب با کمپانی شما باشد , چون فقط کمپانی شما ملزومات رسمی ظریف و تعاملات محیطی که با فرآیندهای کسب‌وکار یگانه شما انطباق داراست را خواهد داشت .

با این وجود , ملزومات گواهی ایزو 14001 یک چارچوب و دستورالعمل‌هایی برای ساخت سیستم مدیر محیطی شما آماده می کند , به گونه ای که شما موادسازنده با اهمیت موردنیاز برای یک اورژانس را از دست نمی‌دهید .


باز‌بینی اداره بهداشت جهانی از سند ایزو 14001

 


مدرک ایزو 14001 بایستی به وسیله هر سازمانی استعمال شود که بخواهد سیستم مدیر محیطی را افزایش بخشد , بهبود بخشد یا این که سیستم مدیر محیطی را مراقبت نماید تا با سیاست و ملزومات پایه‌ریزی شده خویش منطبق داشته باشد . لازمات استاندارد میتواند در هر سیستم مدیر محیطی گنجانده شود , حوزه‌ای که بوسیله یک سری برهان از جمله صنعت , سیاست زیستمحیطی , تولید ها و سرویس ها و سرویس ها گزینش می شود .